پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226439
قزل‌آلا با طعم «آستاگزانتين»/ اين ماهي‌هاي وارداتي غيرمجاز را نخريد
تاریخ انتشار : 1395/07/04 17:22:01
نمایش : 1157
از اين پس اگر در رستوران هوس خوردن ماهي قزل آلا به سرتان زد حتماً قبل از سفارش غذا از سرآشپز يک سئوال بسيار ضروري را بپرسيد تا در آينده دچار انواع بيماري هاي مرگبار نشويد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ماهي قزل آلا يکي از محبوب ترين ماهي ها در دنيا است و اغلب افراد آن را به عنوان انتخاب يک غذاي دريايي در رژيم غذايي هفتگي يا ماهانه خود قرار مي دهند.
 
تحقيقات جديد نشان مي دهد اين ماهي خوش طعم مي تواند حاوي مواد سمي بسيار خطرناکي باشد که در فرد بيماري هايي مانندسرطان، مسموميت غذايي، اختلال در سيستم ايمني بدن، بيش فعالي، بهره هوشي پايين، مشکلات غدد درون ريز و  انواع آلرژي را ايجاد کند.
 
شيوه پرورش ماهي قزل آلا در اکثر کشورهاي دنيا و نگهداري آنها در استخرهاي پرورشي که با مواد صنعتي تغذيه مي شوند و استفاده از انواع کودها و آنتي بيوتيک ها، دانه سويا، روغن کانولا، آرد ذرت و مواد غذايي از اين دست، باعث ايجاد سم در بدن ماهي مي شود که ورود به زنجيره غذايي انسان ابتلا به انواع بيماري ها را در پي دارد. 
 
استفاده از نوعي ماده رنگي به نام آستاگزانتين در استخرهاي پرورش ماهي قزل آلا باعث خاکستري شدن رنگ بدن ماهي مانند انواع وحشي خود مي شود که در طبيعت و رودخانه ها زندگي مي کنند که در برخي کشورها از اين ماده براي همرنگ شدن ماهي هاي پرورشي و فريب دادن مشتريان استفاده مي شود.
 
در ماهي هاي قزل آلاي پرورشي به ويژه در کشورهاي غربي انواع مواد سمي، امگا سه بسيار ناچيز، آنتي بيوتيک به ميزان بالا در لايه هاي گوشت بدن ماهي و طعمي غير طبيعي وجود دارد که توصيه مي شود افراد تاحدامکان ماهي هاي طبيعي و غير پرورشي مصرف کنند و در صورت استفاده از نوع پرورشي از سلامت ماهي و نوع تغذيه آن اطمينان کسب کنند.
 
ماهي منبع بسيار مغذي براي دريافت اسيدهاي چرب امگاسه است که مي تواند از ابتلاي افراد به بيماري هايي چون سرطان، ديابت و نيز مشکلات قلبي عروقي جلوگيري کند. 
 
مواردي چون نوع بسته بندي، برش قطعات ماهي و نگهداري تا قبل از خريد نيز در بروز بيماري در افراد مصرف کننده موثر است که عدم رعايت دقيق نکات بهداشتي توسط ماهيگيران، به ويژه ابزارهاي آلوده ماهي گيري، نگهداري در سردخانه با دماي کم، خريد و فروش ماهي هاي بيمار و عدم توجه به مکان صيد ماهي مي تواند فرد خريدار را با مشکلات سلامتي مواجه کند.
 
همه ساله در دنيا تعداد زيادي از افراد در اثر مسموميت با ماهي و يا بيماري هاي مزمن ناشي از جيوه يا آلودگي هاي موجود در بدن ماهي جان خود را از دست مي دهند.
 
منبع:FHFN
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html